Пропускане към основното съдържание

Колко струва един Уеб сайт?


Така. Колко струва един  Уеб сайт(Website)?
"Вижте следните статии по темата. Темата на Жюстин и тази на Димитър Цонев. (Митко още не го познавам лично, затова се обръщам към него по-официално.)"

И двете статии дават много важна информация за.. "светлата страна на медала", но все пак някой трябва плати сметката, няма как.

Както всичко останало и в създаването на Интернет сайтове, ние българите сме много способни. Наравно с политиката и футбола, според нас всеки може да направи сайт докато се къпе в банята, прави ремонт на кухнята или по-популярният според мен начин - спейки вечерно време в леглото.

А всъщност един website струва много. Той е Вашият бизнес пред света, той е...(Да, затова вече прочетохте.)

Колко струва един Уеб сайт, наистина?

Лаконично и дипломатично, всички хора в бизнеса биха ви отговорили - Зависи. А отговора е:

Сайтовете струват времето на хората, които го създават.

Или казано още по-дипломатично. Сайтовете струват парите, за които хората си оценяват времето.

След като работя в този бизнес, нормално е да говоря малко или много по-лаконично.

Има хора, които могат да свършат и то добре работата на дизайнера, програмиста и ръководителя на проекта, взети заедно. Тези хора биха ви свършили работата без пари, отколкото да оценят труда си на 300лв. Това е съвсем произволна сума взета за пример, но сума която упорито се носи в Интернет пространството, че е достатъчна, за да ви бъден направен Уеб сайт.

Човекът, в най-общият случай Freelancer (един приятел ги нарича свободни хора), който може да ви направи сайт за 300лв е мит. Мит, за белият магьосник, който да направи това за което е нужна цяла компания, за да го направи.

А компаниите инвестират много време, усилие и естествено средства, само за да намерят подходящите хора и още повече време, за да ги направят достатъчно добри, за да си заслужава тяхното време да бъде заплатено от страна на клиента.

Затова, следващият път когато Ви върнат оферта за изработка на новата ви Интернет страница с цена между 4500-5000лв (актуална информация за 09.05.2012г и то за компанията в която работя), не поглеждайте криво на една страна, а се замислете колко струва един Интернет сайт наистина.

Популярни публикации от този блог

Не равносметката ми за 2015!

Живота нито е равен, нито може да му се държи сметка! От къде да започна? От обаждането на бившата ми приятелка на връх Коледа, за да ми каже, че три годишният ни лабрадор Барт е бил блъснат от кола и починал на празника? От това, че само шест месеца по-рано казахме последно сбогом на обичната ни баба? От това, че през живота ми премина синеоко момиче, което така обичаше да си играе с ръцете ми, че душата ми ставаше по-мека?   За нечовешкият труд и разочарованието от непосилната задача да видиш мечтите си в реалност? За семейството и приятелите ми, които не ми обръщат гръб , нищо че понякога дори аз не мога да се понасям? За това, че ще ставам чичо за първи път и за прекрасният човек, с който семейството ни се увеличи и който застава рамо до рамо с брат ми по пътя на живота? За това, че в сърцето ми все още има музика, ръцете ми са пълни с работа, а мечтите не спират да рисуват цветното бъдеще за всичко, което винаги съм искал? Как да тегля чертата? Кое от кое трябва да

Mестен феодал през 2011г?

Дата е 29.09.2011г. - Докато аз се готвя за протестите на 08.10.2011, против добива на шистовият  газ в  България, основната тема са размириците за случая Катунуца. Местен феодал? Това словосъчетание, някак си ме притесни. Дали защото в България все още има феодали или защото самите ние даваме титли. Както титла, която се дава след битка с неприятел или враг и победения признава правото на победителя за Феодал, Деспот, Цар или Диктатор. Очевидно когато бойното поле е вътре във нас ние винаги ще сме победените и ще трябва да признаваме правото на други хора да са господари над бита ни, с титли или без. А титлите са много, някой се използват и сега, други са забравени във времето или се появяват когато най-малко ги очакваш, но има и титли които все още не са дошли. Такива титли си чакат човека сам да ги извика. Иска ми се да видя малко повече титли като господа и дами, да се разхождат покрай мен вместо сегашните генерал, командир или феодал през 2011г.

Извинението...

Благодаря ти. Ти ми даде много, а аз си взех повече отколкото трябваше. И ето, че пак съм сам. Така както бях сам и с теб. И не знам какво чувствам. Болка или облекчение. А с теб споделихме много хляб и сол, и кратки моменти на блаженство. И сега разбирам, че не всички са смели като теб или просто аз съм егоист. А не са ли всички егоисти? С изключение на теб, може би. Обичах те и не те обичах. Но заживя с апатията ми. Към теб, към мен, към света. Към невъзможността ми да приемам разочарования. Винаги четях дневника ти. Дори и след като се разделихме. Затова ти го подарих. Дори и когато го смени. А ти го направи. Да. Намерих го. Съжалявам. И да. Исках да бъда щастлив, затова си тръгнах. Цветни страници с анимирани герои, пластелин, пастели, и три цветни ластички със значка усмивка. Всичко това, за да приюти сърцето ти.  Трябва да го публикуваш. Изключителен разказ за тъгата. И не мога да повярвам, че тъгата съм аз.  Не знам къде се загубих? Сигурно съм бил изг