Да се говори, че социалната мрежа е променила живота ни е, като да говорим че плоските телевизори са променили съдържанието на новините.
FB е нищо повече от канал за комуникация. Както са били всички преди него и както ще бъдат всички след него.
Канал за комуникация!
Нищо повече.
Как бива използван зависи от хората които комуникират чрез него. Разликата от FB и една mIRC , например е, че хората във FB влязоха с имената си (истинските си, а не прякори и псевдоними) в базата данни на тази "платформа", която да не забравяме, че в крайна сметка е една компютърна програма и нищо повече.
Разказвам всички тези добре познати неща, само за да стигна до две важни точки, от позицията ми за социалните мрежи.
1. Първата точка е, че хората пробваха какво е да си с истинското си име в мрежата. Дали им хареса или не ще го остава за дискусия. Но популярността на tumblr и многото блогове, които да не забравяме, че съществуват от десетки години и представляват огромен канал за комуникация, където можеш да бъдеш открит без да показваш открито кой си, съществуват именно заради момента на анонимност който хората търсят. Като потвърждение , мога да вмъкна нуждата на хората да бъдат някой друг, но времето и мястото няма да ми стигнат. Само си спомнете за карнавалите и маските, каква роля играят в човешката история. Но да не се отплесвам.
2. И втората точка е контрола над комуникацията. Няма значение как се казваш в Интернет, а какво казваш, какви идеи или знания имаш. Като доказателство за това, ще дам пример покупката на WatsApp. Дали са 16 или 19 милиарда долара, няма значение.
Този физически акт постави два въпроса отворени на масата.
Първият е стойността на долара. С такава сума, се затварят вратите на всички азиатски компании които искат да играят с "големите риби", защото за японският Rakuten 900 -те милиона, значат повече отколкото 16 - те милиарда за FB. А и за федералният резерв ще е по-лесно да напомпат световният пазар с долари , като стимулира подобен вид сделки, отколкото да дава гаранция, че долара има покритите.
Но да, това е твърде конспиративно, така че да не го приемаме на доверие, но за мен това е логично и ако бях на тяхно място, щях да действам по този начин.
Вторият въпрос, който остана на масата, са тези 500 милиона регистрирани потребители, които използват комуникационният канал на WatsApp , без контрол от трета страна. Т.е. без контрол до сега.
Така, че в заключение. Ако не харесвате FB и респективно всички социалки за бърза консумация, това е защото не можете да овладеете комуникационният канал , който стои в основата им и трябва да промените рецептата до състояние, което задоволява вашите нужди.
Все пак, когато готвите, не е нужно да използвате всички продукти в кухнята, нали така?
FB е нищо повече от канал за комуникация. Както са били всички преди него и както ще бъдат всички след него.
Канал за комуникация!
Нищо повече.
Как бива използван зависи от хората които комуникират чрез него. Разликата от FB и една mIRC , например е, че хората във FB влязоха с имената си (истинските си, а не прякори и псевдоними) в базата данни на тази "платформа", която да не забравяме, че в крайна сметка е една компютърна програма и нищо повече.
Разказвам всички тези добре познати неща, само за да стигна до две важни точки, от позицията ми за социалните мрежи.
1. Първата точка е, че хората пробваха какво е да си с истинското си име в мрежата. Дали им хареса или не ще го остава за дискусия. Но популярността на tumblr и многото блогове, които да не забравяме, че съществуват от десетки години и представляват огромен канал за комуникация, където можеш да бъдеш открит без да показваш открито кой си, съществуват именно заради момента на анонимност който хората търсят. Като потвърждение , мога да вмъкна нуждата на хората да бъдат някой друг, но времето и мястото няма да ми стигнат. Само си спомнете за карнавалите и маските, каква роля играят в човешката история. Но да не се отплесвам.
2. И втората точка е контрола над комуникацията. Няма значение как се казваш в Интернет, а какво казваш, какви идеи или знания имаш. Като доказателство за това, ще дам пример покупката на WatsApp. Дали са 16 или 19 милиарда долара, няма значение.
Този физически акт постави два въпроса отворени на масата.
Първият е стойността на долара. С такава сума, се затварят вратите на всички азиатски компании които искат да играят с "големите риби", защото за японският Rakuten 900 -те милиона, значат повече отколкото 16 - те милиарда за FB. А и за федералният резерв ще е по-лесно да напомпат световният пазар с долари , като стимулира подобен вид сделки, отколкото да дава гаранция, че долара има покритите.
Но да, това е твърде конспиративно, така че да не го приемаме на доверие, но за мен това е логично и ако бях на тяхно място, щях да действам по този начин.
Вторият въпрос, който остана на масата, са тези 500 милиона регистрирани потребители, които използват комуникационният канал на WatsApp , без контрол от трета страна. Т.е. без контрол до сега.
Така, че в заключение. Ако не харесвате FB и респективно всички социалки за бърза консумация, това е защото не можете да овладеете комуникационният канал , който стои в основата им и трябва да промените рецептата до състояние, което задоволява вашите нужди.
Все пак, когато готвите, не е нужно да използвате всички продукти в кухнята, нали така?
Коментари
Публикуване на коментар