Пропускане към основното съдържание

"Как ни промениха социалните мрежи" - като отговор към Денят започва с култура по БНТ

Да се говори, че социалната мрежа е променила живота ни е, като да говорим че плоските телевизори са променили съдържанието на новините. 

FB е нищо повече от канал за комуникация. Както са били всички преди него и както ще бъдат всички след него. 

Канал за комуникация! 
Нищо повече. 

Как бива използван зависи от хората които комуникират чрез него. Разликата от FB и една mIRC , например е, че хората във FB влязоха с имената си (истинските си, а не прякори и псевдоними) в базата данни на тази "платформа", която да не забравяме, че в крайна сметка е една компютърна програма и нищо повече. 

Разказвам всички тези добре познати неща, само за да стигна до две важни точки, от позицията ми за социалните мрежи. 

1. Първата точка е, че хората пробваха какво е да си с истинското си име в мрежата. Дали им хареса или не ще го остава за дискусия. Но популярността на tumblr и многото блогове, които да не забравяме, че съществуват от десетки години и представляват огромен канал за комуникация, където можеш да бъдеш открит без да показваш открито кой си, съществуват именно заради момента на анонимност който хората търсят. Като потвърждение , мога да вмъкна нуждата на хората да бъдат някой друг, но времето и мястото няма да ми стигнат. Само си спомнете за карнавалите и маските, каква роля играят в човешката история. Но да не се отплесвам. 

2. И втората точка е контрола над комуникацията. Няма значение как се казваш в Интернет, а какво казваш, какви идеи или знания имаш. Като доказателство за това, ще дам пример покупката на WatsApp. Дали са 16 или 19 милиарда долара, няма значение. 

Този физически акт постави два въпроса отворени на масата. 

Първият е стойността на долара. С такава сума, се затварят вратите на всички азиатски компании които искат да играят с "големите риби", защото за японският Rakuten 900 -те милиона, значат повече отколкото 16 - те милиарда за FB. А и за федералният резерв ще е по-лесно да напомпат световният пазар с долари , като стимулира подобен вид сделки, отколкото да дава гаранция, че долара има покритите. 

Но да, това е твърде конспиративно, така че да не го приемаме на доверие, но за мен това е логично и ако бях на тяхно място, щях да действам по този начин. 

Вторият въпрос, който остана на масата, са тези 500 милиона регистрирани потребители, които използват комуникационният канал на WatsApp , без контрол от трета страна. Т.е. без контрол до сега. 

Така, че в заключение. Ако не харесвате FB и респективно всички социалки за бърза консумация, това е защото не можете да овладеете комуникационният канал , който стои в основата им и трябва да промените рецептата до състояние, което задоволява вашите нужди. 

Все пак, когато готвите, не е нужно да използвате всички продукти в кухнята, нали така? 

Коментари

Популярни публикации от този блог

Не равносметката ми за 2015!

Живота нито е равен, нито може да му се държи сметка! От къде да започна? От обаждането на бившата ми приятелка на връх Коледа, за да ми каже, че три годишният ни лабрадор Барт е бил блъснат от кола и починал на празника? От това, че само шест месеца по-рано казахме последно сбогом на обичната ни баба? От това, че през живота ми премина синеоко момиче, което така обичаше да си играе с ръцете ми, че душата ми ставаше по-мека?   За нечовешкият труд и разочарованието от непосилната задача да видиш мечтите си в реалност? За семейството и приятелите ми, които не ми обръщат гръб , нищо че понякога дори аз не мога да се понасям? За това, че ще ставам чичо за първи път и за прекрасният човек, с който семейството ни се увеличи и който застава рамо до рамо с брат ми по пътя на живота? За това, че в сърцето ми все още има музика, ръцете ми са пълни с работа, а мечтите не спират да рисуват цветното бъдеще за всичко, което винаги съм искал? Как да тегля чертата? Кое от кое трябва да

Mестен феодал през 2011г?

Дата е 29.09.2011г. - Докато аз се готвя за протестите на 08.10.2011, против добива на шистовият  газ в  България, основната тема са размириците за случая Катунуца. Местен феодал? Това словосъчетание, някак си ме притесни. Дали защото в България все още има феодали или защото самите ние даваме титли. Както титла, която се дава след битка с неприятел или враг и победения признава правото на победителя за Феодал, Деспот, Цар или Диктатор. Очевидно когато бойното поле е вътре във нас ние винаги ще сме победените и ще трябва да признаваме правото на други хора да са господари над бита ни, с титли или без. А титлите са много, някой се използват и сега, други са забравени във времето или се появяват когато най-малко ги очакваш, но има и титли които все още не са дошли. Такива титли си чакат човека сам да ги извика. Иска ми се да видя малко повече титли като господа и дами, да се разхождат покрай мен вместо сегашните генерал, командир или феодал през 2011г.

Яж , нали си свободен!

Вълкът, все се хвалел пред кучето, че може да е гладен, но поне е свободен. Все така му разправял. - Свобода братко, свобода. Само свободата е истински важна в този живот. Но ти не цениш свободата, защото теб те хранят и все на топло спиш, там в стадото. Нали те виждаме всяка вечер. Мислело си кучето, мислело и наистина живота му се строил празен. Слугува я на господаря си, я на неговите овце, че и го бият от време на време. И така на кучето му се приискало на вълк да става. И то да гледа от горе на живота, да скита в планината, без господар и без грижи. Макар и малко гладно и да записва на студено , само свободно да е. Решило се и избягало посред нощ и право при вълците да каже, че е един от тях. - Яж, нали си свободен.- Му казал вълкът , когато глутницата се спуснала към беззащитното стадо. Измаменото куче си помислило, че вълкът нрава си не мини , но и то няма да стане свободено, ако се нахвърли върху своите.